Ανεξάρτητη Τεχνική Υποστήριξη και Service για τα Apple Mac, 7 Ημέρες την Εβδομάδα 10:00-20:00 > 6932469656



May 2022

Προσωπικά δεδομένα: Πληροφορίες που σας αφορούν ανταλλάσσονται στο Διαδίκτυο 376 φορές την ημέρα!



Η βιομηχανία διαδικτυακής διαφήμισης κατηγορείται για την «μεγαλύτερη παραβίαση δεδομένων που έχει καταγραφεί ποτέ».

Δεδομένα για κάθε ευρωπαίο χρήστη του Διαδικτύου ανταλλάσσονται από εταιρείες της διαφημιστικής βιομηχανίας εκατοντάδες φορές κάθε μέρα, αποκαλύπτει έκθεση μη κυβερνητικής οργάνωσης, η οποία έχει ξεκινήσει νομικό αγώνα κατά της «επικής» παραβίασης της ιδιωτικής ζωής.

Κάθε φορά που ανοίγετε μια εφαρμογή ή ιστότοπο, μεσάζοντες της διαφημιστικής βιομηχανίας ποντάρουν σε πλειστηριασμούς πραγματικού χρόνου για μια θέση προβολής στην ιστοσελίδα που εμφανίζεται. Η διαφήμιση που τελικά θα δείτε αποφασίζεται με βάση τις προηγούμενες αναζητήσεις σας, το είδος της συσκευής σας και το πού βρίσκεστε, μεταξύ άλλων δεδομένων.

Η διαδικασία αυτή ονομάζεται RTB (Real Time Bidding, προσφορά πραγματικού χρόνου) και συντηρεί μια βιομηχανία ύψους 117 δισεκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο, εκτιμά στην έκθεσή της η οργάνωση 
Irish Council for Civil Liberties (ICCL).

«Κάθε μέρα η βιομηχανία RTB παρακολουθεί τι κοιτάζετε, όσο προσωπικό ή ευαίσθητο κι αν είναι αυτό, και καταγράφει το πού πηγαίνετε. Είναι η μεγαλύτερη παραβίαση δεδομένων που έχει καταγραφεί ποτέ. Και επαναλαμβάνεται κάθε μέρα» δήλωσε ο δρ Τζόνι Ράιαν της ICCL.

Οι προσφορές υποβάλλονται από μεσάζοντες που εξυπηρετούν τις διαφημιστικές εταιρείες, χωρίς συμμετοχή των ίδιων των διαφημιζομένων. Τα δεδομένα που αγοράζονται και πωλούνται για την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων περιλαμβάνουν ορισμένες τεχνικές λεπτομέρειες για τη συσκευή του χρήστη, όχι όμως και δεδομένα που επιτρέπουν την ταυτοποίηση του χρήστη.

Toυλάχιστον θεωρητικά. Στην πράξη, όμως, τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών μπορούν σε ορισμένες περιπτώσεις να βγουν στη χώρα. Όπως επισημαίνει το 
Bloomberg, το οποίο αποκάλυψε πρώτο την έκθεση, τουλάχιστον ένα διαφημιστικό δίκτυο έχει παραδεχτεί ότι παραχώρησε δεδομένα σε αμερικανικές κυβερνητικές υπηρεσίες για την παρακολούθηση κινητών τηλεφώνων χωρίς ένταλμα.

Σε ένα άλλο περιστατικό, η υπηρεσία γκέι γνωριμιών Grindr αποκαλύφθηκε 
ότι έστελνε σε διαφημιστικά δίκτυα το γεωγραφικό στίγμα των χρηστών, τις διευθύνσεις IP, τις ηλικίες και το φύλο των χρηστών της.

Βασικά ευρήματα της νέας έκθεσης:
  • Δεδομένα για τις διαδικτυακές συνήθειες των ευρωπαίων χρηστών της Googleανταλλάσσονται 71 δισεκατομμύρια φορές ανά έτος.
  • Αυτό σημαίνει ότι πληροφορίες που αφορούν τον μέσο ευρωπαίο χρήστη ανταλλάσσονται 376 φορές την ημέρα.
  • Στις ΗΠΑ η κατάσταση είναι χειρότερη, με τα δεδομένα των χρηστών της Googleνα ανταλλάσσονται 107 τρισεκατομμύρια φορές κάθε χρόνο. Τα δεδομένα του μέσου αμερικανού χρήστη ανταλλάσσονται 747 φορές την ημέρα.

Ωστόσο τα πραγματικά νούμερα είναι πολύ υψηλότερα, καθώς η έκθεση βασίστηκε μόνα σε δεδομένα της 
Google και όχι άλλων εταιρειών του διαδικτύου όπως η Meta Platforms και η Amazon. Τα δε δεδομένα της Google είναι διαθέσιμα στη βιομηχανία, δεν γνωστοποιούνται όμως στους χρήστες.

Όπως σχολίασε το Bloomberg, «αν βλέπαμε τις εξατμίσεις των προσωπικών δεδομένων μας όπως βλέπουμε την ατμοσφαιρική ρύπανση, θα βρισκόμασταν τυλιγμένοι σε ένα σχεδόν αδιαπέραστο μέσο που γίνεται πυκνότερο όσο περισσότερο αλληλλεπιδρούμε με τα κινητά μας.

Η ICCL έχει υποβάλει καταγγελία για τη βιομηχανία RTB στη βρετανική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων.

Πηγή

Το iLinux OS ταράζει τα νερά με Time Machine Backup Server και Servers εύκολους στην χρήση!

Η αναβάθμιση 2.29 του iLinux OS έφερε πολλές βελτιώσεις στην ευκολία χρήσης, αλλά αυτή που ξεχωρίζει είναι ο Time Machine Backup Server και το πανεύκολο περιβάλλον διαχειρίσεως των Servers!




















Πώς ο Στιβ Τζομπς «έκλεψε» το iPhone από τη Cisco



Ο Στιβ Τζομπς γνώριζε καλά ότι το όνομα iPhone ανήκε στη Cisco. Πριν από την παρουσίαση του smartphone του, είχε τηλεφωνήσει στον Τσαρλς Τζιανκάρλο, τότε στέλεχος της Cisco, για το θέμα.  

Φορώντας την «στολή» του τζιν και μαύρου ζιβάγκο που δημιούργησε «σχολή», ο συνιδρυτής της Apple, Στιβ Τζομπς ανέβηκε στη σκηνή του συνεδρίου Macworld στο Σαν Φρανσίσκο πριν από ακριβώς 15 χρόνια για να παρουσιάσει αυτό που περιέγραψε σαν «μία επαναστατική συσκευή… που αλλάζει τα πάντα». Μπορεί να μην ήταν μετριόφρων, είχε όμως δίκιο. 

«Ένα iPod, ένα τηλέφωνο και μια συσκευή που επικοινωνεί με το ίντερνετ. Ένα iPod, ένα τηλέφωνο (phone)… Το πιάνετε; Αυτές δεν είναι τρεις διαφορετικές συσκευές, αυτή είναι μία συσκευή και την ονομάζουμε iPhone», είπε. Ήταν η γέννηση του πιο επιτυχημένου προϊόντος στη σύγχρονη ιστορία της τεχνολογίας.

Αυτό που λίγοι γνωρίζουν είναι η Apple δεν είχε τη στιγμή εκείνη τα δικαιώματα του ονόματος iPhone. Αυτά ανήκαν στην Cisco, η οποία είχε κατοχυρώσει το συγκεκριμένο brand name το 2000 (όπως και το «IOS»), αφότου εξαγόρασε μία εταιρεία που ονομαζόταν Infogear. Μάλιστα, η Infogear πουλούσε συσκευές τηλεφώνων υπό την ονομασία iPhone για καιρό. 

Ο Στιβ Τζομπς γνώριζε καλά ότι το όνομα iPhone ανήκε στη Cisco. Πριν από την παρουσίαση του smartphone του, είχε τηλεφωνήσει στον Τσαρλς Τζιανκάρλο, τότε στέλεχος της Cisco, για το θέμα.  

«Ο Στιβ με πήρε και είπε ότι ήθελε να το χρησιμοποιήσει», θα θυμόταν αργότερα ο Τζιανκάρλο. «Δεν μας πρόσφερε κάτι ως αντάλλαγμα. Ήταν σαν μια υπόσχεση ότι θα ήταν ο καλύτερος φίλος μας. Και εμείς είπαμε: ‘Όχι, σκοπεύουμε να το χρησιμοποιήσουμε’». 

Ο Τζομπς ρίσκαρε, ανακοινώνοντας το όνομα iPhone έτσι και αλλιώς. 

Την επόμενη ημέρα, η Cisco κατέθεσε αγωγή, με τις δύο εταιρείες να λύνουν τη διαφορά αυτή μέσω ενός ασαφούς συμβιβασμού λίγο αργότερα. 

Εκ των υστέρων, όμως, η απόφαση του Τζομπς να ανέβει στη σκηνή και να παρουσιάσει ένα προϊόν που θα έκανε πάταγο με ένα όνομα που δεν του ανήκε, ήταν σίγουρα ένα από τα μεγαλύτερα ρίσκα στην ιστορία του branding. 

Και δικαιώθηκε. Ο οραματιστής επιχειρηματίας μίλησε εκείνη την ημέρα για ένα «επαναστατικό και μαγικό προϊόν που είναι κυριολεκτικά πέντε χρόνια μπροστά από οποιοδήποτε άλλο κινητό τηλέφωνο». 

Έξι μήνες αργότερα, χιλιάδες καταναλωτές έκαναν ουρές έξω από τα καταστήματα της Apple, για να είναι ανάμεσα στους πρώτους που θα έπαιρναν στα χέρια τους το iPhone. 

Το μοντέλο των 4GB κόστιζε 499 δολάρια και εκείνο των 8GB πωλούνταν αντί 599 δολαρίων. 

Τον Νοέμβριο του 2007, όταν είχαν ήδη πουληθεί περισσότερα από 1,4 εκατ. iPhones, το περιοδικό Time του έδωσε τον τίτλο της εφεύρεσης της χρονιάς.  

Το iPhone άρχισε να πωλείται σε μέρη της Ευρώπης κοντά στα τέλη του 2007 και σε μέρη της Ασίας το 2008. Τον Ιούλιο του 2008, η Apple εγκαινίασε το App Store. 

Το 2012, πέντε χρόνια από το ντεμπούτο του iPhone, είχαν ήδη πουληθεί πάνω από 200 εκατ. συσκευές. 

Το iPhone μετέτρεψε την Apple σε μία από τις πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις που υπήρξαν ποτέ, καθώς πριν από μερικές ημέρες έγινε η πρώτη που έσπασε το φράγμα των 3 τρισ. δολαρίων κεφαλαιοποίησης.